Avtor : Karla Oblak  

Regeneracija je ključna za obnovo fizioloških in psiholoških sposobnosti športnika. Primerna in zadostna regeneracija med tekmami in treningi lahko vpliva na performans, saj se odraža na kvaliteti treninga, toleranci na napore in adaptaciji na trening. Brez ustrezne regeneracije med treningi in tekmami se poveča možnost poškodb in tveganje za slabše rezultate.

"Za sprostitev se lahko obrnete k jogi, s čimer boste mišice nežno raztegnili, telo pa umirili z dihanjem. "


Športniki uporabljajo različne strategije regeneracije. Te vključujejo prehranski načrt, aktivno regeneracijo, stretching, hidroterapijo, krioterapijo, kompresijska oblačila, masaže ipd. Spodaj si preberite 5 enostavnih predlogov, kako lahko k boljši regeneraciji prispevate sami.
 

1. Aktivna regeneracija

Hitrost regeneracije pospešimo tudi z lahkotno aktivnostjo v naslednjih dneh, nekaj kar ne bo preveč naporno, ampak bo pospešilo obtok in obnovo celic.
 

2. Raztezanje in joga

“Stretching” je lahko prijetna oblika sprostitve, saj se boste počutili bolj lahkotno. Lahko si pomagate tudi s pripomočki za samomasažo (valjčki, žogice) ali pa se za sprostitev obrnete k jogi, s čimer boste mišice nežno raztegnili, telo pa umirili z dihanjem.

3. Kompresijska oblačila

Kompresijska oblačila so lahko koristen pripomoček pri regeneraciji saj zmanjšujejo otekanje mišic in bolečine, ki so posledica napora.

4. Hidroterapija

Tehnike hidroterapije pomagajo zmanjšati fiziološke odzive na mišično mikro poškodbo, povezano z vadbo, t.i. ”zakasnela bolečina v mišicah”. Kontrastna terapija z vodo je idealna za uporabo na koncu dneva. Pazite pa, da je ne uporabljate, če imate nedavno poškodbo ali modrice. 5 minut izmenjujte ledeno vodo (1 min) in toplo vodo (1 min). Vedno končate s hladno vodo.
 


Čeprav je dr. Karla Oblak pravnica po poklicu in doktorica ekonomije, je njena pot povezana s proučevanjem gibanja, zdravja in joge, ki povezuje dih, gib in um.
 

5. Prehrana

Po tekmi je dobro telo rehidrirati z napitkom, ki telesu povrne vse, kar je z znojenjem in naporom izgubilo. Torej, nekaj kar vsebuje soli, minerale, ogljikove hidrate in beljakovine. Tako bomo pomagali sprožiti proces regeneracije v telesu in zmanjšali posledice intenzivne obremenitve na telo, zapolnili bomo glikogensko luknjo v mišicah in zmanjšali negativne učinke oksidativnih procesov v organizmu. Proteinske ploščice iz Medexa so odličen prigrizek po naporu.  Če čutite, da je vaš imunski sistem zaradi napora oslabel, pa vam bo v pomoč Gelée royale sport ali Imuno resist.

Bi radi o prehrani pred, med in po večjih športnih izzivih izvedeli več? Preberite si Karline nasvete o tem, s kakšno prehrano na tekmo.

Preberi več

Spletna trgovina

Medex priporoča

Sorodni članki

Priljubljeni