Stres in prehrana

Vpeljite zdrave prehranjevalne navade in vplivali boste na raven stresa v telesu. "Poskrbite za svoj imunski sistem.", "Zdravje je na prvem mestu!", "Naučite se reči ne." Poznate te nasvete? Zagotovo ste jih že slišali – če ne celo svetovali prijatelju! A zakaj je tako težko pričeti z novo rutino, ki bi nas obvarovala pred stresom?
 

Kaj je stres?

Stres je prisoten v življenju nas vseh. Pojavi se v različnih obdobjih našega življenja, sprožijo pa ga lahko različni dejavniki. Nanj nihče ni imun, lahko se ga le naučimo obvladati. Stres je psihološki, fiziološki ali vedenjski odziv na eksterne in interne dražljaje, ki nas potisnejo iz ravnotežja oziroma ogrozijo ali celo spremenijo naše obstoječe stanje (status quo). Gre za zelo široko definicijo, saj se stres od človeka do človeka različno odraža. To pomeni, da stres ni za vse ljudi enak. Doživljamo ga različno, zato se z njim spopadamo vsak na svoj način. Pri preprečevanju stresa velik faktor igra zdrava prehrana. Najbrž se vsi strinjamo z rekom: lačen si ful ...

 
Kontrolirajmo stres s prehrano - stres na delovnem mestu
 

Simptomi in posledice stresa


Izpostavljenost stresu, še posebej kroničnemu, lahko izzove številne posledice, od nespečnosti, razdražljivosti, anksioznosti, izgube las, težav s kožo, in nizkega praga tolerance, ko gre za umske napore. Prav tako vsakodnevna psihična napetost (kot je občutek tesnobe, razdražljivost, preobremenjenost) ovira številne telesne funkcije. Lahko ste opazili, da vas pestijo glavoboli pred veliko nalogo, imate težave s prebavo, ste togi in občutite velik pritisk in bolečino v ramenih, vratu in hrbtu. Z uživanjem neustrezne hrane, dehidracijo in neobvladovanjem stresa, pa lahko privede tudi do žolčnih kamnov. Znaki stresa so res mnogi!

Dobra novica je, da prve korake k boljšemu počutju lahko storite že ta hip! Da vam bo uspelo uresničiti nasvete, ki jih že vsi tako dobro poznamo, vsak dan vpeljite vsaj eno novo rutino. Tako boste imeli več možnosti, da se uspete držati svojega načrta in pregnati stres na delovnem mestu in kjer koli se pojavlja.
 

Za preprečevanje stresa je zelo pomembna zdrava prehrana, ki vsebuje veliko vitaminov (A, C, E, B – skupine) in mineralov (Mg, Ca, Fe, Se, Cu, Zn).

 

Vzpostavite zdravo rutino


Kontrolirajte stres s prehrano - stres in prehrana



1. Zdrava prehrana

Za preprečevanje stresa je zelo pomembna zdrava prehrana, ki vsebuje veliko vitaminov (A, C, E, B – skupine) in mineralov (Mg, Ca, Fe, Se, Cu, Zn). Magneziju pravimo tudi mineral za zdrav duh in zdravo telo, ki varuje vaše srce pred hudimi obremenitvami zaradi stresa. Vpliva na mišice, živčni sistem, proti utrujenosti. Prav tako imajo ključno vlogo pri delovanju živčnega in imunskega sistema, obnovi celic, presnovnih procesih vitamini skupine B. Vaša prehrana naj bo uravnotežena, raznolika, polna večbarvne zelenjave in sadja, žitaric, rib, mlečnih izdelkov, zdravih olj, zelišč … Kombinacijo vitaminov in mineralov, ki pripomorejo k boljšemu počutju in normalnemu delovanju živčnega sistema, lahko poiščete tudi v prehranskih dopolnilih.
 
Stres kontrol - stres in prehrana
Stres kontrol®
so kapsule z Rhodiolo roseo, rastlino s tradicijo, ki ščiti organizem pred duševnim in fizičnim stresom.
 
BeeHappy - stres in prehrana
BeeHappy
so kapsule s patentiranim izvlečkom žafrana in vitamini B-kompleksa in cinkom prispevajo k sproščenosti, pozitivnem razpoloženju in čustvenem ravnovesju.
 
B complex - prehrana in stres
B complex
kapsule, ki vsebujejo vseh 8 vitaminov skupine B za normalno delovanje živčevja in možganov, hormonsko in psihološko ravnovesje ter povečano energijo
 
Magenzij + D3 - stres in prehrana
Magnezij + D3
za kosti in hrustanec, živčni sistem, mišice, proti utrujenosti, za energijo
 

2. Zdrava spalna rutina

Zdrava spalna rutina bo pripomogla k boljšemu fizičnemu kot psihičnemu stanju. Pred tem si lahko privoščite dolgo kopel, ugasnite elektronske naprave in raje spijte topel napitek. Se spomnite, ko so nam stari starši dajali toplo mleko z medom? Mleko vsebuje kalcij, ki prispeva k normalnemu prenosu živčnih impulzov, med pa prinese slajše sanje.

 

3. Telesna aktivnost

Če nikakor ne vidite, da bi si lahko vzeli čas tako za športno rutino kot umirjanje, bo za začetek dovolj, če si vzamete čas za sprehod. Izkoristite sončne dni, saj je sončni vitamin D izrednega pomena za imunski sistem. V zimskih mesecih ga lahko nadomestite tudi s pripravkom v pršilu, ki je najbolj priročna oblika uživanja prehranskega dopolnila z vitaminom D3. Naužijte se čistega zraka, vmes naredite nekaj dihalnih vaj (počasi vdihnite zrak skozi nos, nato tudi počasi izdihnite skozi usta). Svoje misli usmerite v rešitve in ne v premlevanje problemov.
Spletna trgovina

Medex priporoča

Sorodni članki

Priljubljeni